INHOUD

02.

Robert Ruisaard uit Rotterdam begon twee jaar geleden aan de premaster.

03.

Wat moet de student leren, hoe kun je kennis efficiënt overbrengen, hoe begeleid je studenten bij het leren en welke techniek is daar dan bij nodig?

04.

Het leven kan raar lopen, daar weet Noor Gierveld alles van. Na de middelbare school werd ze door een bevriende paardenfokker gevraagd een keertje te helpen bij het transport van een van zijn paarden naar Amerika.

05.

AAN HET WOORD

Over onderwijs innoveren.

06.

Vlaming Wouter Buelens ging voor z’n masterscriptie onderwijskunde op zoek naar de meest effectieve leerstrategie bij online cursussen. Het onderzoek sloot perfect aan bij z’n persoonlijke ambitie: studenten helpen het beste uit zichzelf te halen

07.

Naast de ontwikkelingen op het gebied van onderwijsinnovatie zijn er natuurlijk ook interessante initiatieven bij onze faculteiten. We vroegen een aantal hoogleraren en docenten naar hun passie.

08.

Hoe kun je grote groepen studenten vaardigheden aanleren? Liefst zonder dat de begeleidingslast voor docenten evenredig toeneemt.

09.

Laatste nieuwtjes en een overzicht van mensen die meewerkten aan deze editie van Modulair, het studentenblad van de Open Universiteit.

P09.

Modulair Oktober