BLENDED ONDERWIJS IN HART EN NIEREN

1984 | LEVEN LANG LEREN

35 jaar geleden werd de Open Universiteit officieel geopend door koningin Beatrix. Een memorabel moment! We hadden al enkele jaren van kwartier maken achter de rug en de begrippen Leven Lang Leren en Tweede Kans Onderwijs stammen zelfs al uit de jaren 70. De Open Universiteit was dé oplossing voor volwassenen die geen universitaire opleiding konden volgen tijdens hun jeugd. En met succes want binnen de kortste keren hadden zich al 12.000 belangstellenden gemeld en kwamen veel studenten op de wachtlijst omdat we de grote vraag simpelweg niet konden bijbenen.

2020 | MAAK JE TOEKOMST

Na zo veel jaren kennis opbouwen en gedegen onderwijsinnovatie zijn we best trots op onszelf. De markt van voortdurende bijscholing is veranderd en het wordt steeds belangrijker om bij te blijven. Jezelf te verdiepen. Kennis te delen. Blended onderwijs is niet meer weg te denken in het huidige onderwijs. De combinatie van zelfstudie, digitale leeromgevingen, open access, online begeleiding en fysieke contactmomenten is de nieuwe norm. En wij lopen hierin voorop. Dat maakt ons nóg trotser. Onderwijsinnovatie en blended leren zit in onze vezels! En staan we klaar voor iedereen die een verandering teweeg wil brengen in zijn leven.

Digitale leeromgeving 2004

Digitale leeromgeving 2020

COMMUNICEREN MET DE BUITENWERELD | KIJK OM JE HEEN

Daar waar we in onze beginjaren voornamelijk via gedrukte media communiceerden met de buitenwereld en onze studenten is ook dat volledig veranderd. Ons eerste studentenblad was op tabbloidformaat, een echte krant. Open Dagen werden aangekondigd middel driehoeksborden langs de weg en printadvertenties domineerden in de dagbladen. Tegenwoordig is alle communicatie een uitgebalanceerde mix van online en offline media. Veel social media ook, en bovenal doelgroepgericht.

1984

2003

2008

2020

This video has been disabled until you accept marketing cookies. Manage your preferences here or directly accept targeting cookies.

BEPAAL JE EIGEN KOERS

Ook de manier waarop we communiceren is aan verandering onderhevig. Verandering is overigens de rode draad in ons verhaal. De (onderwijs)wereld verandert, onze studenten studeren om een verandering teweeg te brengen hun leven. En wij bewegen mee, hetgeen zich mede vertaalt in een nieuwe huisstijl (visueel) en een nieuwe stijl van het huis (tone of voice) die recent geïntroduceerd is. Hiermee sluiten we aan op alle verandering om ons heen.

HOE NIEUW IS NIEUW?

In de basis is onze identiteit natuurlijk niet veranderd. Van binnen zijn we nog precies hetzelfde. We zijn toegankelijk, open en constant op zoek naar vernieuwing van wetenschappelijk onderwijs en onderzoek. Wij geloven in ons onderwijsmodel! Zijn dé instelling voor blended onderwijs, flexibel met een mix van online en offline media, in studiecentra en thuis. De buitenkant is wel veranderd. Energiek, prikkelend, eigenzinnig, beetje eigenwijs maar vooral uitdagend. Dit maakt ons onderscheidend van de andere universiteiten. We zijn tenslotte anders, en dat mag gezien worden!